Hippe telefoon

“Daar zit je dan. In de trein naar een niet nader te noemen boerendorp. Naast zo’n hippe student. Met zo’n slimme telefoon, denk dat het een iPhone was. Oordopjes in, en gaan. Alsmaar dingen zoeken, typen en bekijken op dat ding. Ik ben allang blij met mijn telefoon. Een brakke LG. Jammer dat er strepen op het scherm zitten, maar zo kreeg ik hem. Ik bedacht me dat ik nog een email moest versturen.”

Bovenstaande anekdote is niets bijzonders straight from the source. Het vervolg daarentegen wel. De email werd volledig opgesteld in het ‘Subject’-veld. Op dat moment dacht ik dat het een ontzettend domme fout was, maar is dit wel zo?

Mensen die niet te vaak emailen, en helemaal niet op een telefoon, kunnen rare fouten maken. Meestal ligt het niet aan de persoon, maar is het design niet logisch of gebruiksvriendelijk opgesteld.

Er valt vaak nog veel te verbeteren op usability. Niet alleen telefoonmenu’s kunnen duidelijker. Ook de webpagina’s kunnen meestal een opfrisbeurt gebruiken. En dan heb ik het niet voor pagina’s speciaal voor de iPhone of Android toestellen. Daar is meestal niks mis mee.

Ik heb echter smakelijk gelachen, en ik hoop dat de onfortuinlijke man naast mij de volgende keer ‘normaal’ emailt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *